Commissie Bezwaarschriften
De Commissie Bezwaarschriften Boxtel behandelt bezwaarschriften tegen besluiten. De Commissie Bezwaarschriften is een onafhankelijke commissie. Dat betekent dat de commissieleden niet bij de gemeente Boxtel werken. De commissie is verdeeld in twee zogenaamde Kamers:
- Kamer Algemene Zaken
De Kamer Algemene Zaken behandelt bezwaarschriften over ruimtelijke ordening en bouw maar ook bezwaarschriften over horeca. Denk aan besluiten zoals bouw- en horecavergunningen. - Kamer Maatschappelijke Zaken
De Kamer Maatschappelijke Zaken behandelt bezwaarschriften over sociale zaken. Denk bijvoorbeeld aan besluiten over een uitkering, leerlingenvervoer of een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart.
Elke Kamer houdt twee of drie keer per maand een hoorzitting in het gemeentehuis van Boxtel.
Welstandscommissie
Heb je een aanvraag voor een omgevingsvergunning gedaan voor bouwen? Dan beoordeelt de welstandscommissie jouw plannen. De welstandscommissie vergadert op woensdag in de even weken vanaf 09.30 uur in het gemeentehuis van Boxtel. De vergaderingen zijn openbaar. Wil je de agenda ontvangen of je plan voorleggen aan de commissie? Neem dan contact op met w.kanters@mijngemeentedichtbij.nl.
Monumentencommissie
Wil je een monument verbouwen of aanpassen? En heb je een aanvraag voor een omgevingsvergunning gedaan? Dan beoordeelt de monumentencommissie de aanvraag. Ook met vragen op het gebied van monumentenzorg, of bijvoorbeeld voor vooroverleg, kun je terecht bij de monumentencommissie. Wil je weten of je subsidie kunt krijgen voor de verbouwing? Op de website overheid.nl vind je de subsidieregeling monumenten Boxtel.
Vergaderingen monumentencommissie
De monumentencommissie vergadert elke derde woensdag van de maand.
De vergaderingen zijn openbaar
Wil je de agenda ontvangen of je plan voorleggen aan de commissie? Neem dan contact op met erfgoed@mijngemeentedichtbij.nl.
Auditcommissie
De auditcommissie adviseert de gemeenteraad over de planning & control documenten. Hierover heeft de commissie twee keer per jaar overleg met de accountant. De bevindingen worden gedeeld met de gehele raad. De commissie draagt op deze manier bij aan een sterkere rol van de gemeenteraad bij haar controlerende taak. Op de website overheid.nl vind je de verordening auditcommissie Boxtel. Ga naar de verordening.
Vergaderingen en samenstelling
De commissie vergadert minimaal twee keer per jaar en bestaat uit 5 raads- en steunfractieleden. Wil je meer weten? Neem dan contact op met griffie@boxtel.nl.
Werkgroep Uitvoering Bestemmingsplan Buitengebied Boxtel (WUBBB)
De Werkgroep Uitvoering Bestemmingsplan Buitengebied Boxtel (WUBBB) adviseert bij het opstellen en uitvoeren van plannen in het buitengebied en langs de Dommel in Boxtel. De WUBBB is een onafhankelijke commissie. Dat betekent dat de leden van de werkgroep niet bij de gemeente Boxtel werken.
Vergaderingen WUBBB
De werkgroep vergadert één keer per maand.
De vergaderingen zijn openbaar
Wil je de vergadering bijwonen of de agenda ontvangen? Neem dan contact op met Karin Wolf via k.wolf@mijngemeentedichtbij.nl.
Rekenkamer
De Rekenkamer ondersteunt de gemeenteraad bij zijn controlerende taken. Meer over de Rekenkamer.
Adviesraad Sociaal Domein
De Adviesraad Sociaal Domein adviseert over onderwerpen die te maken hebben met zorg en ondersteuning. Lees meer over de Adviesraad Sociaal Domein