Hoe je een correctieverzoek regelt
- Maak een afspraak voor het inleveren van de brondocumenten.
- Neem de originele bewijsstukken mee naar de afspraak. We kunnen alleen jouw verzoek behandelen als we deze documenten hebben ontvangen.
- Maak na afhandeling van je aanvraag een afspraak om je brondocumenten weer op te halen.
Wat je meeneemt naar de afspraak
- Een geldig identiteitsbewijs. Dit kan een paspoort of een identiteitskaart zijn.
- Buitenlandse documenten. Denk bijvoorbeeld aan een geboorteakte of een huwelijksakte. Buitenlandse documenten mogen niet ouder zijn dan 6 maanden. De documenten moeten ook gelegaliseerd zijn. Op de website Nederlandwereldwijd.nl lees je hoe je buitenlandse documenten kunt laten legaliseren.
Na de afspraak gaan wij voor je aan de slag
Dit proces kan zeker 4 weken duren. Je krijgt van ons bericht als je jouw documenten weer kunt ophalen. Is alles goedgekeurd? Dan passen wij je gegevens aan in de Basisregistratie Personen (BRP).
Kosten aanpassen gegevens
Een aanpassing van jouw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) is gratis. Wel is het jouw plicht om de juiste informatie aan ons door te geven. Gebeurt dit niet, dan kan het vervelende gevolgen voor je hebben.
Controleren of je gegevens nog kloppen
Twijfel je eraan of jouw gegevens nog kloppen? Je kunt jouw gegevens zelf controleren op de website van MijnOverheid.nl. Hiervoor heb je een DigiD inlogcode nodig.
Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties
Veel overheidsorganisaties gebruiken jouw gegevens. Het is daarom belangrijk dat al die gegevens kloppen. Ontdek je een fout in jouw gegevens bij de overheid? Dan is het belangrijk dat deze fout snel hersteld wordt. Meld de fout eerst bij de organisatie waar je de fout hebt gezien. De organisatie kan het daarna voor je oplossen.
Kom je er niet uit? Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties kan jou hierbij helpen. Ga naar het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties.